Ольга Кряжич: авторская колонка

Главная » 2009 » Январь » 23 » Мои наработки: Маркетинг
12:31
Мои наработки: Маркетинг

Практичне застосування конкурентного профілю в розробці маркетингової стратегії підприємства

ТОВ "Старобільский завод продтоварів” має широкий товарний асортимент.

Одна із найбільш складних проблем управління асортиментом на ТОВ "Старобільский завод продтоварів” полягає у визначенні, що повинно входити у склад товарного асортименту та з яких товарів чи модифікацій повинен він складатись. Перевагу слід надавати такому складу товарного асортименту, який забезпечує на протязі тривалого періоду постійне перевищення (або, як мінімум, збалансованість) прибутку, який залишається у розпорядженні підприємства, над потребами у фінансових ресурсах, необхідних для підтримки конкурентоспроможності підприємства.

Вибір економічної характеристики залежить від конкурентних умов, які складаються на підприємстві, для якого формують товарний  асортимент. Перевага надається тим ресурсам, в яких відчувається дефіцит.

Після аналізу витрат на виробництво продукції та виконання плану за асортиментом, варто визначити конкурентний профіль підприємства з метою вибору найбільш оптимального асортименту та оперативних заходів щодо вдосконалення стратегічного розвитку підприємства.

Для визначення конкурентних переваг ТОВ "Старобільский завод продтоварів”, проаналізуємо основних конкурентів ТОВ "Старобільский завод продтоварів” та побудуємо конкурентний профіль.

Аналіз конкурентів проведемо по двом продуктам – безалкогольним солодким напоям та макаронним виробам. Як було визначено в результаті детального економічного аналізу господарської діяльності, безалкогольні напої не користаються належним попитом через застраілу технологію та низьку якість, а макаронні вироби конкурентоспроможні, хоча й вимагають вдосконалення товарного вигляду.

Визначення найближчого конкурента за безалкогольними солодкими напоями та макаронними виробами представлено в таблиці 1.

 Таблиця 1 - Визначення найближчого конкурента

 t1

Як видно з таблиці, найближчим конкурентом з виготовлення безалкогольних напоїв є приватний підприємець Левицький, напої його виробництва випереджають напої ТОВ "Старобільский завод продтоварів” практично за всіма ключовими факторами успіху, більш того, напої Старобільського заводу неконкурентоспроможні. Основним конкурентом за макаронними виробами є спільне підприємство "Інтерпак" (м. Сєвєродонецьк) , однак його продукція недостатньо доступна для покупців та дуже дорога.

Побудуємо матрицю конкурентного профілю (табл. 2).

Таблиця 2 - Матриця конкурентного профілю

 t2

 Тобто, можна зазначити, що безалкогольні напої, які випускаються ТОВ "Старобільский завод продтоварів” неконкурентні на ринку.

Побудуємо конкурентний профіль за результатами таблиці 2 для  макаронних виробів (рис. 1).

 11

 Рис. 1. Конкурентний профіль для макаронних виробів

1 – ТОВ "Старобільский завод продтоварів”; 2 – СП "Інтерпак”

 

Таким чином, даному підприємству слід реалізувати конкурентні стратегії слідування за лідером у галузі, основну увагу приділяючи найбільш конкурентоспроможній продукції, тобто макаронним виробам, що забезпечить зміцнення конкурентних позицій ТОВ "Старобільский завод продтоварів”. Безалкогольні негазовані напої треба зняти з виробництва, бо вони неконкурентоспроможні за рядом факторів (ціновий, рецептурний, технологічний).

Просмотров: 1490 | Добавил: economist
Форма входа
Календарь
«  Январь 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Друзья сайта
  • ИПММС НАНУ
  • Академия технологических наук Украины
  • Форум AUP.RU
  • Блог ученой кошки
  • Дневник ученой кошки
  • Статистика